HTML

Nekem fontos

32 éves, kétgyermekes, magyar családanya vagyok. El akarom hinni, hogy a Miniszterelnököm és az általam kormányzásra feljogosított Fidesz-KDNP frakció valóban kíváncsi a véleményemre a készülő új alkotmánnyal kapcsolatban. Nekem fontos, hogy valóban meghallgassák és figyelembe vegyék a véleményemet! Akik ismernek, tudják, távol áll tőlem minden szélsőség. Civil vagyok, és az is kívánok maradni.

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Levél a Miniszterelnök Úrnak és a Fidesz-KDNP frakciónak

2011.03.23. 09:30 Győri_Anita

Az alábbi levelemet tegnap adtam postára Magyarország Kormánya címére a "Kérdések az új alkotmányról" című kérdőív mellékleteként. Szintén tegnap, elektronikus levélben is elküldtem Orbán Viktor, Lázár János, Harrach Péter, a Fidesz és a KDNP részére.

 

 

Tisztelt Miniszterelnök Úr, tisztelt Fidesz-KDNP frakció!

Harminckét éves, kétgyermekes, magyar családanya vagyok. Hiszem, hogy valóban kíváncsiak a munkájukkal, és most különösképpen aktuálisan az alkotmányozási szándékukkal kapcsolatos véleményemre.

Kérem, engedjék meg nekem, hogy egyszerű emberként szóljak Önökhöz. Az utóbbi években leginkább a gyermekneveléssel foglalkoztam, és azzal, hogy meleg, szerető légkörű családunk legyen. Soha nem foglalkoztam behatóan a közélet eseményeivel, így nézzék el nekem, ha nem vagyok olyan naprakész, széleskörűen informált, történelemtudományban, jogban, közigazgatási kérdésekben képzett és járatos, mint Önök, vagy Önök közül jó néhányan. Mégis kérem, engedjék meg, hogy mint egyszerű ember, szóljak Önökhöz, és megosszam Önökkel érzéseimet, kételyeimet, vágyaimat. Szeretném elhinni Önöknek, hogy valóban kíváncsiak rá!

Én Önökre szavaztam. Önöket bíztam meg a Magyar Köztársaság kormányzásával négy évre, részint választási programjuk alapján, részint mert nem volt olyan alternatíva, amit vagy akiket el tudtam volna fogadni.

Szomorúan írom: az utóbbi hónapokban becsapva érzem magam. Egy mértéktartó, visszafogott, mondhatni szimpatikus kampány után, úgy érzem, mára mintha megrészegültek volna a választásokon elért győzelmüktől – úgy cselekszenek, mintha mi, Önökre szavazók, Önöknek mindenben szabad kezet és szabad utat adtunk volna. Én, aki Önökre adtam le a voksomat, hadd mondjam el, nem adtam Önöknek mindenben szabad kezet! Felhatalmaztam Önöket arra, hogy a választási programjukat megvalósítva kormányozzák az országunkat, de másra nem adtam felhatalmazást. A döntésem felelősséget ró rám: a voksommal aláírtam egy szerződést, és nem szeretném, ha ezt az aláírásomat újabb és újabb, a beleegyezésemet nem bíró szerződéseken látnám viszont. Kérem, hogy ennek tudatában szüntessék meg azt a fajta cinikus kormányzati és párt kommunikációt, amelyet az utóbbi hónapokban folytatnak, és amely során rendszeresen támasztják alá mondanivalójukat „Az emberek felhatalmaztak minket arra, hogy…”, „Az emberek világosan megmondták, hogy azt akarják, hogy…” kijelentésekhez hasonló érvekkel. Ennek a cinizmusnak a tetőpontját jelentik számomra a Szijjártó Pétertől a TV2 Mokka című adásában 2011. március 18-án reggel az alkotmányozásra való felhatalmazással kapcsolatban elhangzott mondatok. Tisztelt Miniszterelnök Úr, ez a fajta cinizmus engem személyesen sért, és ennek a cinizmusnak a hatására megrendül Önökben a bizalmam.

Kérdőívük, amelyet kézhez kaptam az új alkotmányról, nem alkalmas arra, hogy valóban véleményt mondhassak arról. Több kérdés számomra konkrétumok nélkül egyáltalán nem értelmezhető, és számomra nagyon fontos kérdések maradtak ki. Elolvasván a kérdőívet, majd látván a 2011. március 10-én nyilvánosság elé tárt alkotmánytervezetet, hamar megállapítottam, hogy a kettőnek csak érintőlegesen van köze egymáshoz, és rengeteg kérdésben nyilvános társadalmi és szakmai vitát és párbeszédet tesz szükségessé.

Ez alatt a néhány hét alatt nem tudtam teljes körűen áttekinteni az alkotmánytervezetüket, annak minden következményét, nem tudtam felmérni, mit hiányolok belőle. Önök 20 éve készülnek alkotmányozásra, én csak az elmúlt hetekben kezdtem el ezzel a kérdéssel foglalkozni. Több időt kérek, hogy megfogalmazhassam, mit szeretnék, mit várok, mire lenne szükség. Szeretném, ha hagynának elegendő időt arra, hogy kialakulhasson egy valóban széleskörű fórum, amelyen belül a szakértők, és a teljes magyar társadalom képviselői együtt tárgyalhatják meg az új alkotmánnyal kapcsolatos kérdéseket. Ha valóban meg akarják szüntetni azt az állapotot, hogy az alkotmányunk egy egykor erős felsőbb és kívülálló hatalom által ránk kényszerített alkotmány legyen, alkossák meg a magyar társadalom széles rétegeinek támogatását élvező új magyar alkotmányt. Kérem, ne kövessék el azt a hibát, hogy beérik a saját pártjuk és koalíciójuk támogatóinak, szimpatizánsainak támogatásával. Kérem, ne érjék be csupán azzal, hogy feltételezik, hogy az Önökre szavazók feltétel nélkül támogatják az Önök alkotmányjavaslatát! Én vagyok rá a példa, hogy ez nem igaz, és meggyőződésem, hogy nem vagyok ezzel egyedül.

Amiben támogatom Önöket

Támogatom minden olyan lépésüket, amely segíti hazánkat abban, hogy megerősödjön és virágozzon. Támogatom minden olyan lépésüket, amely erősíti a gazdaságot, amely biztos és megnyugtató jelent és jövőképet biztosít számunkra (jogállamiság, demokrácia, gyermeknevelés támogatása, megbízható, modern egészségügy, méltányos és a befizetésekkel arányos nyugdíjrendszer). Támogatom minden olyan lépésüket, amely hagyja az alkotó erőt érvényesülni, mert meg vagyok győződve róla, hogy ez viszi előre az országot és a világot.

Magyarság, kereszténység, alkotmány a huszonegyedik században

Engedjék meg, hogy megosszam Önökkel néhány gondolatomat – a teljesség igénye nélkül – azzal kapcsolatban, hogy szerintem mit jelent magyarnak lenni, és hogy a legalapvetőbb emberi jogokon kívül, és azokon a jogokon és kötelességeken kívül, amit a jelenleg érvényben lévő alkotmányunk szavatol illetve meghatároz, mit tartok fontosnak Magyarországon, 2011-ben.

Magyar vagyok. Szeretem a hazámat. Szép ország, jó itt élni. Bármerre járok itthon, valahogy mindig otthon érzem magam, mindenhol találok jó embereket, akikkel szót értek, akik segítenek, ha kell. Jó érzés, ha látom, hogy a magyar sportolók kiváló eredményeket érnek el. Jó hallani, hogy világraszóló eredményeket értünk, érünk el a tudomány, az innováció terén. Jó a nemzeti ünnepeinken megemlékezni a múltunkról. Jó kokárdát tűzni a kabátomra, és még jobb rátűzni a gyermekeim kabátjára. Jó megtapasztalni a közösség erejét, ha valami jó ügy érdekében összefogunk. Jó segíteni a bajba jutott másik magyar emberen. Jó magyar zenét hallgatni, magyar ételt enni, magyar bort inni. Jó magyarokat találni, ha külföldön járunk. Szeretem a hazámat. Mindig szebb jövőt képzelek, vágyom neki, ahogy anyámnak is. Sokszor voltam büszke rá, és szeretnék mind többször büszke lenni.

Magyar vagyok, a szabad Európa és a szabad világ polgára. A hazám nem önmagában, hanem az európai államok szövetségében, a szabad világ részeként létezik. Jártam már más szép országokban is; sehol sem éreztem ennyire otthon magam, de mindenhol találtam jó embereket, akikkel szót értettem, és akik segítettek, ha kellett. Az nem olyan jó érzés, ha egy versenyen egy másik ország sportolója nyer, de azt jó hallani, ha bárki a tudomány és innováció terén világraszóló eredményt ér el. Saját hazaszeretetemből kiindulva átérzem mások hazájuk, népük iránti szeretetét és lojalitását, képes vagyok együttérezni velük. Bárhol a világon lelkesítő és megrendítő, ha egy közösség egy jó ügy érdekében összefog, és ha ember az embernek segít, ha a másik bajban van. És bár sok a jó és színvonalas magyar zene, finomak a magyar ételek, ízletesek a magyar borok, nem lenne jó csak magyar zenét hallgatni, csak magyar ételt enni, csak magyar bort inni. Egyébként a világnak is optimistán mindig szebb jövőt képzelek.

Ezek az én érzéseim. Lehetne bővíteni a listát, órákig, napokig beszélgethetnénk arról, mit jelent magyarnak lenni. Az én szeretetem engem ahhoz az országhoz, ahhoz a hazához fűz, amibe beleszülettem, amiben élek, és bizonyos mértékig fűznek érzelmek a hazám múltjához is.

Nem egyszerű meghatározni, mit jelent ma magyarnak lenni. Időt kellene hagyni ennek a népnek, hogy a huszadik század ismert történéseit túlélve, azokon túllépve, a huszonegyedik század elején megfogalmazhassa új önmagát. A huszonegyedik századi magyarság még keresi önmagát. Szerintem hiba lenne egy egykor volt öntudatot magunkra húzni. Úgy gondolom, különbséget kell tennünk a múlt és a jelen, a történelem és a jelenkor között. Ne vegyük fel a történelem elszakadt fonalát, hanem fogalmazzuk meg újra, együtt, 15 millióan 2011-ben, hogy mit jelent a magyarságunk! Szeretettel és bizalommal követelem, hogy a magyarságunk, amelyet Önök az alkotmányban megfogalmazni készülnek, ne egy molyrágta sujtásokkal kivarrt régi köpönyeg, hanem élő, hús-vér, örülni, együttérezni, dolgozni tudó és akaró, erős lelkű emberek valódi, megélhető, egészséges nemzeti öntudata legyen!

Nem tudjuk egyértelműen definiálni, mit jelent magyarnak lenni, de hazánk vezetőinek azt a magyarságot kell megtestesíteniük, amellyel mind azonosulni tudunk, amelyet mind támogatni tudunk, amelyre mind büszkék tudunk lenni. Kérem, legyenek Önök azok a vezetők, akik képesek összekovácsolni a nemzetet, akiknek vezetése alatt vállt vállnak vetve, a közös terheket viselve, a szép és biztos jövőben bízva dolgozhatunk Magyarország felvirágoztatásán! Egy mindenki számára elfogadható és megélhető magyarság mellett kell elköteleznünk magunkat, és hagynunk kell, hogy emellett mindenki megélhesse a saját magyarságát – addig amíg azzal nem sért és bánt másokat.

Hiszem, hogy hazánkat nem Isten, hanem mi, magyar emberek tudjuk és fogjuk felvirágoztatni. Nem tudom elfogadni, hogy a magyar alkotmány a kereszténységet, mint nemzetmegtartó erőt nevezze meg. Nem tudom elfogadni, hogy a magyar alkotmány a hitet a családot és nemzetet összetartó alapvető értékként nevezi meg. Tapasztalatom szerint a családokat nem a hűség és a hit, hanem az egymásra odafigyelés, a megértés, az elfogadás, a kompromisszumképesség, a közös élmények és célok tartják össze (a hűség mindezek természetes következménye), és úgy gondolom, nagyjából ezek szükségesek ahhoz, hogy a nemzetünk is összetartó legyen. Nem tudom elfogadni, hogy gyakorló kereszténynek kell lennem ahhoz, hogy igaz magyar állampolgár lehessek. Attól félek, a nemzeti hitvallás ezen elemei kirekesztenek engem saját népemből, nemzetemből, kétségbe vonják magyarságomat, hazafiságomat. Szeretném, ha a nemzetem egyik alappillére a tolerancia lenne.

Én – bár ez a kérdés engem személyesen nem érint – örülnék, ha olyan felvilágosult országban élhetnék, amelynek alkotmánya nem mondaná ki, hogy az általa védett házasság csak férfi és nő között lehetséges. Szeretném, ha homoszexuális pároknak is lehetőségük lenne életre szóló szövetséget kötniük, ugyanúgy, ugyanazokkal a feltételekkel, ahogy férfi és nő teheti.

Szeretném, hogy továbbra is mindenkinek joga legyen eldönteni, hogy akar-e és tud-e gyermeket vállalni. Akik nem tudnak vagy nem akarnak gyermeket vállalni, ne szenvedhessenek semmilyen hátrányt a családosokkal szemben. Tegyünk meg mindent azért, hogy minden kamasz részletesen informálva legyen a fogamzásgátlás lehetőségeiről, és hogy elérhetőek legyenek mindenki számára a fogamzásgátló eszközök illetve tabletták. Senki ne eshessen azért teherbe, mert nem volt lehetősége fogamzásgátlásra, de nem szabad hagyni, hogy az alkotmányból következhessen az abortusztilalom.

Időt kérek

Időt kérek, és lehetőséget a valódi párbeszédre. Nem tudom biztonsággal megítélni ebben a pillanatban azt sem, szükség van-e új alkotmányra. Sokszínű véleményeket szeretnék, érveket szeretnék hallani minden oldalról. Szakértők véleményét szeretném hallani. Azt szeretném, ha Önök, akik eddig példátlan támogatást szereztek a választásokon, felülemelkednének minden kicsinyes emberi érzésen, dicsmámoron, elégtételszerzésen, bosszúvágyon, még azon is, ha személyes meggyőződésük szerint a legjobbat készülnek tenni ennek a megtépázott kis országnak. Kérem, hallgassák meg azokat, akiknek más a véleményünk. Kérem, csak olyan alkotmányt fogadjanak el, amelyet a társadalom széles rétegei támogatnak! Az alkotmányozás kérdését törvény szerint joguk van a megszerzett kétharmados parlamenti többségükkel eldönteni, de kérem, csak akkor tegyék, ha meggyőződtek róla, hogy a magyar emberek többsége valóban támogatja az elképzeléseiket!

Tisztelettel, bízva abban, hogy Önök valóban odafigyelnek a véleményemre:

Győri Anita

(a Kormány számára cím, e-mail cím, telefonszám; elektronikus levélben e-mail cím)

 

Érd, 2011. március 22.

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nekemfontos.blog.hu/api/trackback/id/tr82764259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

matulagergely 2011.03.23. 11:06:02

Ez szívhezszóló... Csak annyit kérdeznék, milyen programja volt a Fidesznek a választások előtt, mert így, egy évvel a választások után sincs.

Egyébként meg nehogy azt hidd, bárki elolvassa közülük a leveledet...:)

Győri_Anita 2011.03.23. 12:15:00

@matulagergely: Köszönöm a hozzászólásodat!
Saját bevallásuk szerint ez volt a programjuk: program2010.fidesz.hu/
Muszáj elhinnem, hogy elolvassák, hisz azt ígérték és azt állítják, számít nekik a véleményem. Most nekem és Nektek bebizonyíthatják, hogy így van.

matulagergely 2011.03.23. 15:19:37

@Győri_Anita: Én programot nem találtam a linkben sem, csak frázisokat.
Azt ígérték???:) Ugye nem kéred, hogy felsoroljam, mit ígértek, és helyette mit csináltak?
A leveled elolvasására talán van remény, arra, hogy számít nekik a véleményed, arra nincs.

Győri_Anita 2011.03.23. 15:46:09

@matulagergely: Mindenesetre nagyon köszönöm, hogy Te elolvastad! :-)

DRD4 · http://teheneszet.blog.hu/ 2011.03.24. 09:56:32

Én is köszönöm ezt az őszinte, aggódó írást. Kívánom neked, hogy a címzettek elgondolkozzanak rajta. Vannak dolgok, amiket én esetleg másként ítélek meg, de ezek alapvetően nem lényegesek és emlegetésükkel csak az írásod emelkedettségének ártanék. Egy dolgot azért nagyon hiányolok, az alkotmány népszavazásra való bocsátásának követelését.

sszabyy 2011.03.24. 11:20:52

Érdekes!

Honnan indulsz! Nem szabad elfelejteni! Hova tartasz, azt ser kéne! Én nem járok szavazni! 18 évesen erősen, tiszta szívvel hittem a demokráciába, hittem a jogrendszerbe, sőt jogász, ügyvéd, vagy valami hasonló szerettem volna lenni. Aztán nálam megbukott a rendszer. Ez van! Egy kisebbséghez tartozom... ...még mielőtt bárki azt gondolná, nem nem a cigánysághoz. Az nem kisebbség! Már rég nem az! Fogyatékosok, mozgássérültek... Ez a csoport az! Nem hallottál róla?! Nem csodálkozom, mert nincs úgy felkapva mint a cigányság kérdése Magyarországon. Nem volt párt aki az én kérdéseimmel foglalkozzon! Maximum 1-2 oldalt kaptam! Akadálymentesítés, ami még most se teljes. Munkahely teremtés, ami csak valami bedolgozós munka lehet, de könyörgöm, nekem csak mozgáskoordinációs próblémám van születésemtől fogva, nem értelimi fogyatékos vagyok. Bírnám a munkát, na nem a cemet hordást, vagy kapálást, de a szellemi kihívásokat, megpróbáltatásokat szívesen állnám! Kinéznek? Ki! Én érzem magam kisebbségben! Én érzem magam 'cigánynak' a saját országomba! Felvállalom ez van! Nem volt program senkinek eszébe se jutott, hogy mi is élünk, hogy nekünk is teremtsenek ténylegesen, ne csak mondva csinált munkaheyeket. Gazdasági informatikus lennék, de értek én még ám sok mindenhez, nem csak mappák hajtogatásához, ragasztásához, kötegeléshez. Nekem van felsőfogkú végzettségem! ...csak jövőm nincs! Én és sorstársaim, nem számítunk ebbe a társadalomba. Mármint a fentiek szerint, mivel említést se tesznek rólunk! Én a saját érdekeim nézem, hisz mindenki ezt teszi. a családos, az egyedülálló, a fiatal, az öreg. Én ehhez a csoporthoz tartozok. Adnak valamennyi segélyt, rokkantsági járulékot, besorolnak egy olyan csoportba, ahol ha elmegyek dolgozni nem mennek az éveim, de legalább 10 év kéne, hogy lenyugdíjaztathassam magam, de igazából nem is szeretném, hanem dolgozni szeretnék! Dolgozni! Szellemi kapacitásomnak megfelelően, nem lenézve, kiközösítve, megkülönböztetve. Ha többet keresek a minimálbérnél elveszik a rokkantsági járadékom. A kettő összege 100ezer Ft. Azaz ha csak 100FT-tal is többet keresek a minimálbérnél akkor már nincs rokkantságim, és úgy már nem érem el a havi 100ezer Ft-ot, ami valljuk be ilyen árak mellett vajmi kevés! Mit tegyek? Én nem írtam alá azt a szerződést, ami Anita, én nem mentem el szavazni, de miért is tettem volna, hisz ránk senki nem figyel! Én is szeretnék 200-300 ezreket keresni, hogy megéljek és 5-600 ezreket, hogy jól éljek, és félre tudjak rakni is! ...de még munkám sincs. Dolgozok hébe hóba, és sporolok a dolgokon, a hasamon. Na nem is vagyok kövér! :)

Mit szeretnék?

Olyan párttal, de inkább emberekkel szerződést kötni, akiknek első az ország, és az országban élő emberek. Akik nem azt nézik, hogy mennyi lesz a fizetésük, és nem ez az első vitarendi pont vagy micsoda, hanem hogy mi legyen a magyar emberrel. Aki azért vállalja az irányítás szerepét akár minimálbérért is, mert szívügyének tartja az ország sorsát, az országban élő emberek sorsát, az ilyen embert nevezi méltán a magyar, magyarembernek. Akik nem önös saját érdekeiket helyezik előtérbe, mások érdekeivel szembe. Akik nem rasszizmus mögé, és nem faji megkülönböztetések mögé bújnak, hanem fel merik vállalni azt, hogy nincs különbség ember és ember közt. Akik belátják, azt, hogy vannak megváltozott munkaképességű, vagy hátrányos képességekkel rendelkező embere, aki ugyanúgy a társadalom egyenrangú részese szeretne lenni, szeretne dolgozni, tanulni, eljutni olyan helyekre is ahová eddig nem tudott. ..és lehet meglepő de nem szeretné, hamegkülönböztetnék, inkább csak azt, hogy egyenrangú fél ként kezeljék, és biztosítsák neki azokat a lehetőségeket, amik ezt az érzést erősítik benne. Akadálymentesítés, munkalehetőség, közlekedési lehetőség. Szeretném ha ezel a próblémák megoldodnának és nem kéne róluk többet szót ejteni, ha a tolerancia lenne a kulcsszó, és a megértés és odafigyelés. Nem pedig az elnyomás, hatalmaskodás, és demokratikus dikatatúra. Szeretnék végre kellemesen csalódni valakibe. Szeretnék elmenni újra büszkén emeltfővel szavazni, mert úgy érzem van értelme a szavazatomnak, és nem vagyok kirekesztve. Szeretném ha a kormány lenne értünk, és versengenének a kegyeinkért, nem pediglen mi értük. Mi választuk! Legalább hadd higyjem már azt el, hogy tényleg van értelme, mégha netán nincs is, de én hadd higyjem el! Hazudjanak bánom s én, csak hihessek már valamibe! Mert már magamon kívül, és Istenen kívül semmibe. Ja, és nem maguk miatt hiszek Istenbe, vagyis valahol mégis, mert már más nagyon nem maradt! Szeretnék az utcákon embereket látni! Magyar embereket látni, akik úgy érzik, hogy övék ez az ország, és nem orrolnak a másikra, csak mert az másmilyen, mert tudják jól, a másik is ugyanúgy tesz az országért mint ő. Ahol nem azon dolgoznak, hogy faji és egyéb megkülönböztetéseket kreálnak, hanem összekovácsolják az országban élő embereket, mert tudják egységben az erő, és csak együtt, és csak is együtt lehetséges elérni egy új szebb jövőt!

Köszönöm!

u.i.: Anita én melletted állok tetszik az írás, ha kell bármiben segítek, hogy érvényre jutatthassa végre a magyar ember az érdekeit, és foglalkozzanak is végre az országgal, az ország népével!

Győri_Anita 2011.03.24. 11:30:15

@DRD4: Köszönöm! Akik elolvassátok az írásom, tudjátok, pont nem az a vágyam, hogy mindenki egyetértsen velem :-) Azt szeretném, hogy beszélgessünk! :-) Igen, lehet, hogy jó ötlet a népszavazás, csak félek, hogy a "Kérdések az új alkotmányról" című kérdőívhez hasonló véleménnyilvánítási lehetőséget ad csupán.

Győri_Anita 2011.03.24. 12:04:57

@sszabyy: Nagyon-nagyon köszönöm! Köszönöm, hogy beszéltél egy kisebbség tagjaként, a Téged, Titeket érintő problémákról! Szerintem nagyon fontos odafigyelni Rátok, és kiállni magatok mellett, és nekünk, mellettetek! Én is idealista vagyok, mint Te :-) Muszáj hinni abban, amit szeretnénk, mert ha nem hiszünk benne, ha nem kívánjuk, és ha nem teszünk érte semmit, nem lesz semmi változás, nem lesz Magyarország, és a világ jobb. Orbán Viktor azt írta választási programjában (program2010.fidesz.hu/, 20. oldal), "Olyan kormány kell tehát, amely odafigyel az emberekre, meghallgatja őket, tiszteletben tartja különbözőségüket, megérti problémáikat. Ebből adódóan azokat az értékeket képviseli, juttatja érvényre, amelyek mindenkinek fontosak, s ezáltal összekötnek minket, nem elválasztanak". Azt várom, bebizonyítja, hogy EZ AZ a kormány. Személyesen is tisztellek, és kívánom, megtaláld a Téged megillető helyet ebben a társadalomban!

Győri_Anita 2011.03.24. 12:25:34

@sszabyy: u.i.: Ha gondolod, sehíthetsz azzal, ha elküldöd a blogom linkjét valakinek, akit érdekelhet, mert azt szeretném, ha minél többen, értelmes, konstruktív, szélsőségektől mentes, magyar emberek, megszólalnánk!

sszabyy 2011.03.24. 12:48:34

facebook megfelel! ;)

matulagergely 2011.03.24. 12:54:16

@Győri_Anita: Igazán nincs mit, nem volt nehéz:)

DRD4 · http://teheneszet.blog.hu/ 2011.03.24. 13:21:11

@Győri_Anita: azt hiszem, nem egyről beszélünk. Nekem egy, az országgyűlés által elfogadott alkotmány, ami nyilván pártpreferenciákat tükröz, legitimációjával van problémám. Csak egy egyszerű kérdést tennék fel a választóknak:
elfogadja-e/egyetért-e az országgyűlés által megszövegezett alkotmányt/al
Igen
Nem
50%+1 igen esetén az ellenzék szalutál és meghajol a népakarat előtt
Elutasítás esetén, tessenek a képviselő hölgyeknek/uraknak kompromisszumot keresni és újra gombolni a mellényt.
Szvsz egy népszavazás elengedhetetlen, mert ellenkező esetben hosszú-hosszú alkotmányozásnak nézünk elébe 4 évente, ami ugyan nagyon szórakoztató, de elég költséges valami:)
Már 1793-ban szavaztak a franciák az alkotmányról

Győri_Anita 2011.03.24. 14:11:19

@sszabyy: A Facebook nem rossz. Remélem, sokan írnak IDE, mert ez az, amit mindenki lát :-) És elküldöm a fenti címzetteknek a blogom címét is, hátha legalább beleolvas valaki abba is, amit Ti írtok.

vernarancs 2011.03.25. 16:07:25

Naivsag lenne abban remenykedni, hogy erre valaszolnak, vagy egyaltalan elolvassak. Az alkotmanyos kerdoiveket automatak dolgozzak fel. Max a kozvetlen Orbannak cimzet level jut el hozzajuk. De ok meg leszarjak. A szakma velemenyet is figyelmen kivul hagyjak, hat meg az egyszeru emberet. Majd 3 ev mulva jonnek az ujabb igeretek, addig lesz Elvis-ter meg a turo tudja milyen mas "fontos" dolog.

Győri_Anita 2011.03.28. 10:41:11

@vernarancs: Ha egy célt el akarunk érni, azt kell szem előtt tartanunk. A gondolatainknak az kell, hogy a kiinduló alapja legyen. Abban kell gondolkodni, tervezni, az erőnket és a vágyainkat abba az irányba kell koncentrálni. Én azt várom az országom vezetőitől, hogy valóban odafigyeljenek a magyar emberek szavára. Ehhez előbb nekem, magyar embernek kell tudatosabbnak lennem. Ha egyre többen leszünk tudatosak, és egyre többen fordulunk azzal az elvárással a politika felé, hogy kezeljenek minket végre úgy, 1) mintha értelmes felnőtt emberek lennénk 2) mintha ők tartoznának felénk szolgálattal és nem fordítva, akkor reményeim szerint eljönhetne végre az az idő, amikor nem a koncon marakodók vicsorgását és a győztesek lekezelését kellene minden választáson, és választás után megélnünk és elszenvednünk, hanem tényleg az ország előbbre lépése lenne a cél, hogy mindannyiunknak egy jobb, biztosabb, kényelmesebb otthon legyen ez a "lángoktól ölelt kis ország" (persze most szerencsére nincsenek lángok, de ennél több szeretettel beszélni erről az országról, mint Radnóti tette, nem lehet... :-)...). Naív vagyok, idealista, álmodozó? Túl sok időm van, hogy ilyeneken rágódjam? Lehet. De nekem annyira fáj a szomorúság, amikor azt hallom valakinek a szájából, hogy "úgyis mindegy, mit gondolok erről én, úgysem érdekel senkit, úgyis lesz..ják". Ezekkel a gondolatokkal magunkat némítjuk el. Magunkat zárjuk ki. Magunkat szolgáltatjuk ki.

vernarancs 2011.03.29. 11:30:33

@Győri_Anita: Ehhez szemelyi csere kellene a kormanyban. Nagyjabol az osszes politikust el kene haza kuldeni. Egy jo reszuk az atkosban szocializalodott kovulet a tobbi meg a hatalom mamoratol megreszegult gazdagodni vagyo ficsur. Nalunk politikusnak lenni az kivaltsag, nem egyfajta szolgalat a koz erdekeben. Ez a nezet hosszu evtizedek alatt fejlodott ki es generaciok elmulasaval fog csak javulni. Hiszen lathatjuk, hogy azok a fiatalok akik mar a rendszervaltas utan lettek politikusok meg mindig azokat a karos jegyeket hordozzak mint idosebb tarsaik. (parttol fuggetlenul).
Az altalad leirt celok valoban nemesek es jo lenne ha megvalosulhatnanak, csakhogy a jelenlegi emberanyag erre alkalmatlan.
süti beállítások módosítása